پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251270
با تن دادن به سازش نمي‌توان از دشمنان امتيازات مهمي گرفت
تاریخ انتشار : 1400/12/06 12:40:22
نمایش : 770
امام جمعه فارسان گفت: رهبران کشورهاي مختلف ساده‌انگارانه تصور مي‌کردند که با دست کشيدن از گزينه مقاومت و تن دادن به‌سازش مي‌توانند از دشمنان خود امتيازات مهمي بگيرند اما گذشت زمان اشتباه بودن اين محاسبات را روشن کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: سه‌شنبه پيش روي بيست و هفتم رجب عيد مبعث حضرت ختمي‌مرتبت محمد مصطفي صلي‌الله عليه و آله، از بزرگ‌ترين اعياد مسلمين و آغاز رسالت آخرين فرستاده خداوند براى ارسال و ابلاغ آخرين دين و آخرين معجزه الهى يعنى قرآن، کتاب هدايت بشر بر همه مردم شهرستان فارسان مبارک باد.
 
وي تصريح کرد: اصلى‏ترين هدف از بعثت پيامبران الهى و رسول خدا به بيان قرآن کريم، هدايت بشر به صراط مستقيم الهى و اجتناب از ضلالت و گمراهى و پيروى از طاغوت و شيطان با دعوت به توحيد و يکتاپرستى و تبعيت از فرامين الهى است؛ که در آيه ۳۶ سوره مبارکه نحل فرمود: ما در هر امتى پيامبرى برانگيختيم تا به آنان بگويند خدا را بپرستيد و از پرستش غير خدا (طاغوت) خوددارى کنيد گروهى هدايت يافتند و گروه ديگر شايسته گمراهى و ضلالت شدند…
 
وي به‌ضرورت جهت‌گيري و هدف‌گذاري صحيح در جهاد تبيين اشاره داشت و گفت: استمرار انقلاب يعني اينکه ما هدف‌هاي انقلاب و همه‌ي نيازهاي امروز و فردا را که ما را به آن هدف‌ها مي‌رساند، در نظر بگيريم و اين نيازها را به هر شکلي که مي‌توانيم تأمين کنيم. هدف‌هاي انقلاب نيز يعني پيشرفت کشور، عدالت اجتماعي در کشور، اقتدار کشور، تشکيل جامعه‌ي اسلامي در کشور و در نهايت رسيدن به تمدّن نوين اسلامي. براي استمرار انقلاب، بايد ديد براي رسيدن به اين هدف‌ها، چه‌کارهايي لازم است و آن کارها را هرکسي در حدّ توان خودش انجام دهد.
 
وي بيان داشت: در اين چهار دهه‌اي که از پيروزي انقلاب گذشته، فعّال‌هاي بسيار زياد ثمربخشي براي استمرار انقلاب انجام‌گرفته که بعضي مي‌خواهند اين فعاليت‌ها و کارهاي بزرگ را - که بعضي فعّال‌هاي خودجوشِ مردمي بوده و بعضي فعّال‌هاي دولتي- انکار کنند و بپوشانند. نبايد بگذاريم مشکلات نقدي که در کشور وجود دارد، روي اين‌همه فعّاليّت مهم و بزرگي که در اين سال‌ها انجام‌گرفته گردوغبار بنشاند. اين فعّاليّت مهم و بزرگ را نبايست نديده گرفت. ما پيشرفت‌هاي زيادي داشتيم که نمونه‌هاي متعدّدي دارد.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: دشمن افکار عمومي و فکر جوان‌ها را هدف گرفته؛ ميلياردها دلار خرج مي‌کنند براي اينکه ملّت ايران و بخصوص جوان‌ها را از اين راه برگردانند. وسيله‌اي که آن‌ها دنبال مي‌کنند فعلاً دو وسيله است: دشمنيِ اقتصادي، دشمنيِ رسانه‌اي.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به مذاکرات وين اشاره داشت و بيان داشت: اين روزها که مذاکرات وين در مسيري درست در جريان است. جريان تحريف درصدد برجسته‌سازي گفتمان سازش «برآمده است. يکي از بهترين راه‌ها براي تبيين» گفتمان مقاومت «و» کارآمدي آن، باز روايي و تحليل، نمونه‌هاي مشابه در جهان و بخصوص، غرب آسيا است. فلسطين و قصه پر غصه ۸۴ سال اشغال قبله اول مسلمانان، آيينه تمام‌نماي درس و عبرت و پاسخي عيني و روشن است بر اين‌که در مقابله با جريان استکبار و صهيونيسم در طول ۸ دهه گذشته، کدام گفتمان از خود کارآمدي نشان داده است؟ مقاومت يا سازش؟!
 
وي افزود: در طول دهه‌هاي گذشته نمونه‌هاي زيادي وجود دارد که ناکارآمدي سازش را به‌خوبي نشان مي‌دهند. در واقع برخي رهبران کشورهاي مختلف ساده‌انگارانه تصور مي‌کردند که با دست کشيدن از گزينه مقاومت و تن دادن به‌سازش مي‌توانند از دشمنان خود امتيازات مهمي بگيرند اما گذشت زمان اشتباه بودن اين محاسبات را روشن کرد.
 
وي تصريح کرد: نگاهي به‌رفتار جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با آمريکا به‌خوبي نشان مي‌دهد که تنها زماني از مذاکره سخن گفته که شرايط مذاکره را بر اساس شاخص‌هاي قدرت خود تعيين کرده است. چراکه در غير اين صورت هيچ موفقيتي به دنبال نخواهد داشت.
 
 
امام‌جمعه فارسان به‌روزهاي پايان سال هم اشاره داشت و اظهار داشت: حواسمان به يکديگر باشه به‌خصوص نيازمندان احسان يعني گره‌گشايي و کمک به ديگران. احسان يعني طرف به شما نيکي نمي‌کند ولي شما به او کمک مي‌کنيد. شما بايد خدمت کنيد تا خدا به شما خدمت کند. محبت به ديگران احسان است. احسان گره‌گشايي است. هم گره مادي و هم گره معنوي. خدا به کسي خدمت مي‌کند و دست کسي را مي‌گيرد که او دست کسي را گرفته باشد. شما هر چه بگوييد: اياک نعبد و اياک نستعين، فايده‌اي ندارد. شما بايد خدمت کنيد تا خدا به شما خدمت کند. خدا مي‌گويد: حالا که کمک خوب است چرا تو کمک نمي‌کني؟ اگر بد است، چرا از من مي‌خواهي؟ مگر مي‌شود خدا فردا پناهگاه ما باشد درحالي‌که ما پناهگاه هيچ‌کس نبوده‌ايم. بالاخره شما در زندگي مشکل‌داري و رو به خدا دست بلند مي‌کني. خدا ميگويد: به فرياد کسي رسيده‌اي که من تو را دستگيري کنم.

انتهاي پيام/590پ

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html